İLAN
ANTALYA BELEK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ'NDEN
Üniversitemizin Lisansüstü EğitimEnstitüsü'ne, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı için
lisansüstü öğrenci alımıyapılacaktır.
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLA İLİŞKİNKONTENJANLAR VE BAŞVURU ŞARTLARI,
TABLONUN DEVAMINDA YER ALMAKTADIR.
BAŞVURU TAKVİMİ
Lisansüstü Başvuru Tarihleri
01 Aralık2025 – 13 Şubat 2026 tarihleri arasında Enstitümüz mail adresi üzerinden yapılacaktır.
Ön ElemeSonuçlarının Duyurulması Son Günü
16 Şubat 2026
E-posta üzerinden başvurusu kabul edilen Tezsiz Yüksek Lisans Programı için, Anabilim Dalı tarafından belirlenen kontenjan kadar aday web sayfamızda ilan edilecektir. Sadece ilan edilen adaylar, web sitemizde belirtilen tarihte sınava alınacaktır.
Yeni Adayların Bilim Sınavı Tarihi
-
Giriş Sınavı Sonuçlarının
Duyurulması
-
Asıl Kazananların Kesin Kayıt Tarihi ve Ders Kayıt Tarihleri
(Belge Teslimi ve Ders Seçimi)
17-20 Şubat 2026
Yedek Adayların Kesin Kayıt
Tarihi ve Ders KayıtTarihleri (Belge Teslimi ve Ders Seçimi)
23 Şubat 2026
Derslerin Başlaması
23 Şubat 2026
Başvuru Adresi
Başvurular aşağıdaki e-postaadresleri üzerinden yapılacaktır.
Tel: 444 1 264
E-posta: a) Enstitüe-posta adresi
b) Sorumlu kişinin“belek” uzantılı e-posta adresi
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ALACAK ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN BAŞVURU ÖLÇÜTLERİ:
1. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından tanınmış ilgili lisans/yüksek lisans programlarından mezun olmak (Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurumlarından mezun olanlarda aranmaz).
2. Türkçe eğitim veren programlar için Belek TÖMER veya Yunus Emre Enstitüsünce verilen "C1" düzey dil Türkçe Yeterlik belgesine sahip olmak (Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurumlarının Türkçe eğitim veren programlarından mezun olanlarda aranmaz).
3. Üniversitemiz Enstitüsünün Tezsiz Yüksek Lisans programına Uluslararası öğrenci kabulünde yabancı dil şartı aranmaz.
4. Uluslararası öğrenci kontenjanlarına başvuran çift uyruklu adaylar Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için ayrılan kontenjanlara başvuru yapamaz.
5. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü programında eğitim görmek isteyen Uluslararası adaylar başvurularını Enstitü e-posta adresi ve sorumlu kişinin belek uzantılı e-posta adresi üzerinden yapacaklardır.
GENEL AÇIKLAMALAR:
1. Adayların başvurularında yanlış beyanda bulunmaları halinde sınav sonuçları geçersiz sayılacaktır.
2. Eksik belge ile yapılan başvurular işleme alınmayacaktır.
3. İlan koşulunu sağlamayan başvurular, başvuru süresi bittikten sonra da reddedilir.
İŞLETME YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KONTENJANLARI, GİRİŞ SINAVI KOŞUL VE ESASLARI
|
|
Giriş Sınavı Koşul ve Esasları
1- İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı’na, 4 yıllık İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Fakültesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi ve Yönetim Bilimleri fakülte mezunları başvurabilir. Programımızda bir bilimsel hazırlık programı yer almamaktadır.
2- Öğrenci kabulü, programa başvuran adayların, lisans programı not ortalaması ve bilimsel değerlendirme puanlarının ortalamaları değerlendirilerek yapılır. Programa öğrenci kabulünde ALES ve YABANCI DİL puan şartı aranmamaktadır.
3- Kayda esas sıralama puanı, adayların lisans not ortalamasının %100’ü esas alınarak hesaplanır.
4- Asıl adaylar süresi içinde kayıt yaptırmak zorundadır. Kayıt yaptırmaya adayların yerine başarı sırasına göre yedek adaylardan öğrenci kabul edilir. Yedek adayların başvuruları için; asıl adayların kayıt süresinin bitimini takip eden 3 iş günü süre tanınır.
Başvuru için Gerekli Belgeler
Başvuru için aşağıdaki belgelerin PDF formatında taratılarak enstitu@belek.edu.tr e posta adresine (Konu/Subject: Öğrenci Ad Soyad) belirlenen başvuru tarihleri içinde gönderilmesi gerekmektedir.
Adaylar sisteme yüklenen belgelerin asıllarını kayıt esnasında yanlarında bulundurmalıdırlar.
1. Diploma: Yüksek lisans adayları için lisans diploması veya çıkış belgesi. (Geçici Mezuniyet belgesi ya da e-devletten alınan mezun belgesi ile de başvuru yapılabilir.)
2. Transkript: Lisans derslerini ve notlarını gösterir not durum belgesi.
3. Okul Tanınma Belgesi: Eğitimini Yurtdışındaki Yükseköğretim Kurumlarında tamamlamış olan T.C. vatandaşı adaylar ve yabancı uyruklu adaylar için, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ndan alınmış Okul Tanınma Belgesi (KKTC üniversitelerinden mezun olan T.C. vatandaşları hariç).
4. Fotoğraf (2 adet vesikalık fotoğraf kayıt esnasında istenecektir.)
5. TC Kimlik Fotokopisi (Kayıt esnasında istenecektir.)
6. Erkek adaylar için askerlik durumunu gösterir belge (E-Devlet’ten alınan belgeler kabul edilmektedir.) (Kayıt esnasında istenecektir.)
7. İkametgah Belgesi (Kayıt esnasında istenecektir.)
Başvuru Yapacak Uluslararası Öğrenciler için Gerekli Belgeler
1. Diploma: Yüksek lisans adayları, lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi ile başvuru yapabilir (Belgelerin aslı ile yeminli tercüme büroları veya Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış Türkçe tercümesi).
2. Transkript: Lisans derslerini ve notlarını gösterir not durum belgesi. (Belgelerin aslı ile yeminli tercüme büroları veya Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış Türkçe tercümesi)
3. Türkçe Yeterlik Belgesi: Türkçe eğitim veren programlar için Belek TÖMER veya Yunus Emre Enstitüsünce verilen "C1" düzey dil Türkçe Yeterlik belgesine sahip olmak (Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurumlarının Türkçe eğitim veren programlarından mezun olanlarda aranmaz).
4. Okul Tanınma Belgesi: Mezun olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunun Yüksek Öğretim Kurumu tarafından tanındığına dair okul tanıma belgesi gereklidir. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı web sitesinden (https://okultanima.yok.gov.tr/) online olarak alınabilmektedir.
5. Pasaport Fotokopisi
6. Fotoğraf (2 adet vesikalık fotoğraf kayıt esnasında istenecektir.)
© PARSKASOFT Tüm Hakları Saklıdır